Silniki elektryczne Rapid
Katalog handlowy naszego sklepu internetowego zawiera wysokiej klasy silniki rowerowe RAPID. Ta uznana w e-rowerowym świecie marka cechuje się trzema kluczowymi atrybutami świadczącymi o jej renomie:
-
brakiem szczotek i zębatek, które są najbardziej awaryjnymi podzespołami silnika,
-
wbudowanymi wysokiej jakości wymiennymi łożyskami, co zapewnia cichą pracę i niezawodność,
-
bezoporowym charakterem w sytuacji niekorzystania z elektrycznego napędu.
Czytaj więcej
Silnik RAPID – jak działa?
Istota i specyfika działania bezszczotkowego silnika elektrycznego prądu stałego z serii RAPID polega na wzajemnym oddziaływaniu magnesów trwałych umieszczonymi na wirniku i biegunów stojana. Główną zaletą tych bezprzekładniowych (bezpośrednich) motorów jest dużo wyższa trwałość oraz praktycznie bezawaryjność, będąca wynikiem wyeliminowania z konstrukcji silnika szczotek - najszybciej zużywających się elementów mechanicznych. Eliminacja tych części dodatkowo zapewnia wyższą sprawność energetyczną silników, a także rzadszą konieczność prac konserwacyjnych, aniżeli ma to miejsce w przypadku motorów przekładniowych (pośrednich).
Silniki tej marki pozwalają na uzyskanie relatywnie dużych mocy sięgających nawet 4000 W i rozwinięciu wysokich prędkości (55-60 km/h). Ten rodzaj motorów stanowi idealne rozwiązanie dla modeli ciężkich rowerów przeznaczonych do dynamicznej jazdy crossowej w najtrudniejszych warunkach pogodowych i terenowych.
Parametry techniczne silników RAPID
Nasze bezprzekładniowe (bezpośrednie) silniki rowerowe RAPID oferowane są w dwóch modelach: M1000 i M2000. Motory przeznaczone są do zamontowania w tylnej piaście koła roweru i charakteryzują się różnymi parametrami technicznymi.
Silniki RAPID - najważniejsze parametry techniczne
Parametr |
Model M1000 |
Model M2000 |
Szerokość montażowa (mm) |
137-145 |
137-145 |
Uzwojenie (T) |
7,0 |
5,5 |
Ilość obrotów na minutę (RPM) |
410 |
475 |
Waga (kg) |
6,1 |
6,5 |
Moc znamionowa silnika (W) |
1000 |
2000 |
Moment obrotowy (Nm) |
32 |
70 |
Rekomendowane obciążenie (A) |
30 |
50 |
Rodzaj mocowania |
kaseta |
kaseta |
Powyższe silniki są również elementem składowym specjalnych kompletnych zestawów do samodzielnej konwersji tradycyjnych rowerów na elektryczne.
-
S-500,
-
S-1100,
-
S-2100,
-
MID 750-250.
Zestawy te dostępne w naszym sklepie online oferowane są do montażu na przednie i tylne koło oraz centralnie. To sprawia, że nasza oferta silników ma wszechstronne zastosowanie.